Our brand |
Notre marque |
The new Lowertown Community Association (LCA) brand reflects who we are – the residents of Lowertown – and honours where we live – the
oldest community in the City of Ottawa. Lowertown is bilingual, historic and eclectic. So is our brand. ‘My Lowertown’ proclaims our sense of belonging, of being home. It is bilingual, as we have been from Lowertown’s founding day to the present day. The logo colours reflect our surroundings, with greys taken from the stone buildings and courtyards, and red and blue chosen to stand in for the vibrantly-hued homes on our side streets. The word ‘My’ encased in the letter O, and ‘Ma’ peeking out from the letter B, are reminiscent of oval and stained glass windows, still to be seen in many of the older homes in Lowertown. And, the up-to-the-minute font incorporates hints of antique letterforms, just as many modern buildings in our neighbourhood incorporate a few vintage details in their architecture. Our brand embodies everything we love about My Lowertown. We thank communications design firm Designwerke Inc. for this inspiring symbol of the LCA’s raison d’être. |
La nouvelle marque de l’Association communautaire de la Basse-Ville (ACBV) représente qui nous sommes, les résidents de la Basse-Ville, et honore où nous vivons – dans la plus ancienne communauté d’Ottawa. La Basse-Ville est bilingue, historique et éclectique. Tout comme notre marque.
‘Ma Basse-Ville’ proclame notre sentiment d’appartenance, de se sentir chez soi. C’est bilingue tout comme nous l’avons été de la fondation de la Basse-Ville jusqu’à nos jours. Les couleurs de notre logo reflètent notre environnement; les gris des bâtiments de pierre et les cours intérieures, et les rouges et bleus qui représentent les maisons aux couleurs éclatantes de nos rues secondaires. Le mot ‘My’ encadré par la lettre O, et le ‘Ma’ qui jette un coup d’œil de la lettre B, rappellent les vitraux ovals, encore visibles dans plusieurs des maisons anciennes de la Basse-Ville. Et, les caractères courants incorporent des soupçons de caractères de lettres antiques, tout comme les édifices modernes dans notre quartier incorporent quelques détails antiques dans leur architecture. Notre marque incorpore tout ce que nous aimons de Ma BasseVille. Nous remercions l’entreprise de communications Designwerke Inc. pour ce symbole inspirant de la raison d’être de l’ACBV. |